Siapa tak kenal dengan pelakon Abby Abadi yang sejak dulu lagi gemar membantu anak-anak kecil terutama bayi yang baru lahir yang tidak berkemampuan. Terbaru menerusi laman instagramnya, Pelakon Gerak Khas ini memaklumkan dia memerlukan bayi yang tidak mampu dipelihara oleh ahli keluarga.

Menurut Abby lagi, usaha yang dilakukan olehnya ini adalah demi menjamin masa depan yang baik untuk bayi yang dilahirkan.

SAYA MEMERLUKAN BAYI YG TIDAK MAMPU DIPELIHARA

Mcm pelik je bunyinya kan.. tp itulah dia. Sy menyeru pada adik2, kakak2, ibu2 yg tidak mampu menjaga bayi mereka, jika segan utk berurusan dgn jabatan2 yg sepatutnya, boleh berurusan dgn Saya untuk Saya berikan masa depan yng lebih baik buat bayi itu.

IKLAN

Tak kisah warganegara atau bukan warganegara, asal dari manapun.. sah atau tidak sah.. Sy akan usaha utk bantu mendapatkan penjaga yg baik & mampu menjaga dgn penuh tanggungjawab 😊

Yg sudah lahir di alu alukan. Kalau belum lahir kita bincang & rancang awal ye. DM tau.. 🤗

Ps: Yg tak berminat, mencari salah, sibuk nk pertikaikan itu dan ini.. komen anda tidak diperlukan disini ye. ALLAH sebaik2 Penilai 😇

View this post on Instagram

SAYA MEMERLUKAN BAYI YG TIDAK MAMPU DIPELIHARA . Mcm pelik je bunyinya kan.. tp itulah dia. Sy menyeru pada adik2, kakak2, ibu2 yg tidak mampu menjaga bayi mereka, jika segan utk berurusan dgn jabatan2 yg sepatutnya, buleh berurusan dgn Sy utk Sy berikan masa depan yg lebih baik buat bayi itu. . Tak kisah warganegara atau bukan warganegara, asal dari manapun.. sah atau tidak sah.. Sy akan usaha utk bantu mendapatkan penjaga yg baik & mampu menjaga dgn penuh tanggungjawab 😊 . Yg sudah lahir di alu alukan. Kalau belum lahir kita bincang & rancang awal ye. DM tau.. 🤗 . Ps: Yg tak berminat, mencari salah, sibuk nk pertikaikan itu dan ini.. komen anda tidak diperlukan disini ye. ALLAH sebaik2 Penilai 😇

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on

Rata-rata yang membaca perkongsian Abby itu memuji usaha murni pelakon tersebut dan mendoakan semoga segalanya dipermudahkan.

mizzmiza_mohdnoh Allahuakbar..Mulianya hati akk..sy doa Allah pelihara akk sekeluarga dunia akhirat.. Aamin..❤️🤗
hasmasirat Alhamdulillah semoga sentiasa di murahkan rezeki amin..
munsyidah_arrohmat Mulia sekali hati ukhty abby ini,,salam dari Indonesia
ennamissleena❤️❤️ Mulia nya hatimu kak abby, membantu org..
cottonbedding Semoga Allah kurniakan rezeki yg mewah kepada Kak Abby sekeluarga. Aaminnn
siabdru_ Semoga semua urusan kalian di permudahkan, yg belum ada rezeki dpt baby, yg tengah usahakan ambik anak angkat, yg nak anak angkat tu tp tak mampu, pasti ada rezeki buat kalian. Insha allah.

Tak kurang juga ada yang bertanyakan prosedur jika mahu berurusan dalam pengambilan anak angkat tersebut.

nizamkhairol0 Macam mana proses ye puan Abby berapa perlu di bayar..
mardianao Salam kak abby, mcm mana klu sy nak anak angkat perempuan, apa procedure sy kena buat ye?
ulianajismi86 Saye teringgin nak ambil anak angkat please kak abby tolong lah saya 😭😭😭
noorhasikinbinti Kak abby mcm mn nk buat proses untuk dptkan ank angkt