Ibu kena lebih kreatif dengan mencuba pelbagai menu untuk anak-anak memandangkan tak boleh nak keluar seperti dulu. Yang penting cari resipi yang bukan hanya sedap tetapi cukup senang hendak membuatnya.

Perkongsian resipi roto bakar yang simple ini dikongsikan oleh Ziera Xiera di facebooknya buat admin rasa terliur. Paling tertarik sebab cara membuatnya cukuplah mudah. potong, sapu kaya dan bakar. Dah siap!. Jom cuba, simple tapi sedap . Anak-anak pasti suka ni!

IKLAN

Beli roti dari ahad hari tu, xde sorang pun yg mkn, pg ni buat kan roti bakar.. Aii licin pulak dia org mkn.. Senang hati tgok roti dh habis..
Roti bakar
* potong kerak di bhgn tepi roti, klu x nk potong pun boleh ikut suka.


* sapu kaya (x kisah jenama apa) , jgn kedekut nk sapu lebih ya, ni yg buat sedap meleleh nanti seiring dgn cair butter tu..


* pastikan buttercup (klu nk lg sedap guna lh pure butter yg mhl tu) dlm keadaan keras, potong sekeping2, kemudian potong kpda 3 bhgn, susun atas roti yg dh di sapu kaya td.


*bakar dlm oven suhu 200c 10-15 min.. Ikut pada garing yg kita nak..