Setiap barang ada nilainya tersendiri. Tidak kepada harganya, tapi kadangkala pada kisah disebaliknya. Nak nak lagi bila barang tu dah lama tapi masih boleh digunakan, tak ke sayang kalau dibuang gitu je? Tapi kalau tak buang, terbiar je. Ahhh dilemanya!

Tak payah nak fikir panjang! Kalau boleh selamatkan lagi tu, apa kata kita ubah suai sikit biar nampak baru dan lebih ikut style masa kini. Barulah sedap mata memandang! Tak gitu? Macam kerusi yang di ubahsuai oleh Shida Abd Hamid ni, tak sangka dari berwajah klasik terus berubah moden. Hebat kan? Jom cuba!

DIY KERUSI LAMA BERWAJAH BARU

Kerusi meja solek lama sy ubah die ke wajah dan penampilan yg baru.semoga bermanfaat

Bahan-bahannya :-

Kerusi lama
cat
span terpakai
kain (lebihan buat sarung bantal anak)
stapler
hot glue gun

IKLAN

Cara-caranya :-

Bersihkan kerusi dari habuk (jika dah lama tak digunakan)

Cat kerusi di bahagian yang anda perlu. saya cat kaki dia je. Tunggu sampai kering.

Ambil span terpakai, gamkan guna hot glue gun di atas kerusi tadi ikut kreativiti masing-masing. Nak guna stapler pun boleh.

Bila gam dah kering, letakkan kain menutupi span tadi, kemaskan menggunakan stapler sama juga mengikut kreativiti masing-masing.

Siap kerusi yang lama kini nampak baru. cantik kan?

Nak macam-macam info lagi? Join channel Telegram keluargagader club