Membeli emas untuk pelaburan mahu pun untuk kegunaan sebagai perhiasan wanita, diakui memang mempunyai harga dan nilainya yang tinggi.

Oleh itu tidak hairanlah aksesori emas ini sentiasa ada permintaannya walaupun harganya semakin hari semakin mencanak naik, tetap akan dibeli.

Pun begitu, siapa sangka emas yang berat timbangan dan mahal nilainya itu ada sebahagiannya terkandung besi.

Pastinya, tiada siapa menyangka perkara ini boleh berlaku. Ini sebagaimana perkongsian daripada wanita ini yang membeli emas dengan harga RM3k, namun kecewa bila ingin menjualnya semula dek kerana ada besi di dalam emas tersebut.

Nak tahu lanjut kisahnya itu, jom baca perkongsian ini.


Orang dok share ‘gelang golongan bangsawan’ katanya hihi

IKLAN

Sekadar berkongsi pengalaman..penah beli dan pakai 3 tahun yg dulu

Gelang ni masa beli memang mahal, ikut harga semasa mengikut berat (gram)..tak ingat dah beli brapa dan berat berapa masa tu..tp 3k keatas

 

Dipendekkan cerita nak let go gelang ni sbb appak dia nak pakai duit ada hal kecemasan(ku relakan sbb dia yg belikan huhu)nak pinjam kat orang segan kan.

So offer tanya kt group ‘emas used’di fb sapa yg nak ambik harga paling mahai..so ada sowg saudagar emas ni tawar harga emas agak tinggi masa tu,so ingat boleh untung la kan jual emas masa harga tengah tinggi..huhu

Tapi sangkaan ku meleset..huhu rupa2nya gelang jenis mcm ni ada besi gais di dalam dia..besar dan berat plak tu haha..

Masa beli, besi tu ditimbang sekali mengikut harga emas..masa nk juai tukang emas akn patahkan dan buang besi tu dan hanya timbang utk harga emas sahaja.haha

Aku tertipu..dan baru ku tahu..

So pada sesiapa yg nk beli gelang mcm ni beringat lah..klu nak pakai sekadar suka2 buat tukar2 xdak hal..klu nak beli pastu nk juai mcm sis ni rugi lah kan..pastu gelang mcm ni tak sesuai nk buat basahan sbb dlm dia kosong ,mudah kemek dan bengkok..tapi simple n nice hihi

Sumber : Yasmin Jamil