Sekarang ni dah jadi satu hobi orang ramai mendeko rumah. Pantang nampak ada yang cantik, confirm akan di simpan jadikan rujukan untuk ubah suai rumah nanti!

Sama juga dengan hiasan meja ni, tampak mahal kan? Siapa sangka rupanya kos tak semahal yang kita bayangkan! Malah tak sampai puluh puluh pun modalnya.

So yang mana belum ada idea untuk deko bahagian meja hiasan atau meja makan, jom cuba buat hiasan yang cantik dan tampak mahal inspirasi dari Norpadilah Binti Afandi ni. Memang terbaik!

DIY Farmhouse Decorative Tier Tray

Memenuhi permintaan kwn2 yg pm kita nak diy tier tray farmhouse ni dalam versi bajet. Baikkk…..tapi bahan yg ada dalam simpanan kita ngam utk dua tingkat je ye

Bahan :

1. Pinggan melamine kedai Ecoshop
2. Kayu spindal terpakai ( dari almari lama, ini kalau xde boleh je ganti dgn apa2 kayu yg sesuai atau cawan2 hadiah kenduri yg tinggi dan cantik tu eh✌️ )
3. Pemutar skru cordless
4. Gam hot gluegun
5. Spray paint atau cat ikut pilihan warna masing2

IKLAN

Cara-caranya :-

1) Pasang mata penebuk lubang ni pada cordless, tebuk lubang pada dua-dua pinggan.

2) Selesai tebuk, skru pinggan dengan kayu jadikan dua tingkat. Kemudian gamkan kayu hiasan atas pinggan.

3) Spray atau cat ikut selera masing2

4) Siap! Untuk nampak sikit rustic kita conteng je tebing2 pinggan dan batang kayu dengan pen marker sharpie.