Berdepan dengan ragam anak-anak yang asyik meragam, menjerit-jerit dan menangis waktu malam memang boleh membuatkan kita tertekan menghadapinya.

Jadi apa usaha yang boleh kita lakukan agar ianya tidak berlarutan?

Selain perlu tenangkan anak, ada baiknya usahakan dan amalkan cara dengan membacakan doa ini yang dikongsikan oleh cikgu Fadhli Salleh ini.

Jom semak perkongsian ini.

Arshad Arumi, anak sulung aku waktu kecil dulu kuat betul meragam. Jenis menangis tak tahu sebab. Macam meracau pun ya juga.

Mertua aku panggil seorang ustaz yang pandai ubatkan hal-hal gini. Ustaz tu baca ayat, kemudian dia hembus ket telinga, ubun Arshad.

Baru Arshad boleh tidur elok dan tidak lagi meragam. Ustaz tu pesan kat aku,

“Cikgu amalkan ayat ni. Bacakan pada telinga dan hembus pada ubun anak.

Amalkan selalu, InsyaAllah.”

Sejak itu, setiap anak-anak yang meragam, meraung menjerit tengah malam atau senja, aku bacakan ayat ini. Alhamdulillah, cepat reda teriak tu.

Suatu ketika, seorang cikgu perempuan di sekolah lama meracau seolah dirasuk. Pun ustaz yang handal bab-bab rasukan ini bacakan ayat ini (disamping ayat-ayat lain) sebagai ikhtiar untuk menyembuhkan.

Alhamdulillah, terus sedar cikgu tu.

Bagus ayat ini diamalkan terutama untuk anak-anak kecil. Hafal dan amalkan lah.

Dalam dunia ni, bukan hanya kita yang tinggal. Benda-benda ghaib, jin dan makhlus halus pun ada juga. Jadi, pakat hafal lah ya

sumber : Mohd Fadhli Salleh